Logo nedir? Kelime anlamı olarak gerçeklik katlığı dilimizde amblem olan, bir teamülin, faaliyetin, organizasyonun yapkaloriı, anlamını, karakterini sembolize eden şekillerdir. Bir logo dizaynı anlamsal olarak teamülletmenin yahut organizasyonun kazık olarak yaptığı teamüli sembolize edebileceği üzere, markanın kendi anlamı ile de sembolleştirilebilir, ayrıca bazı çtuzakışmalarda kavramlar soyutlaştırılarak farklı içerik ve anlamlara ehil olabilir.
Sorusu sorulduğunda söz anlamının dışında, birşu denli logo ve amblem çeşidi vardır. Logo dizayn esnasında dizaynı yapacak olan erkek yahut kuruma neyin ve nasıl aktarıldığı epey önemlidir. Vesair taraftan logo dizayn çtuzakışmasını yapacak erkek yahut kurumun sizi nasıl anladığı ve logo çtuzakışmanızı nasıl değerlendirdiği sonucunda ortaya çıkacak olan çtuzakışma sizin, teamülletmenizin ve bundan ahir çtuzakışmalarınızın temelini atacak olan “logo dizayn çtuzakışması” olacaktır.
Logo yalnızca şekil ve sembol değil, yazı karakterinin kendisi, yazı karakterinin değteamültirilmiş ve düzenlenmiş hali yahut marka için yeni yazı karakteri oluşturulmasıyla da tasarlanabilir. Bu tip çtuzakışmalara logo değil, logotype denilir. Logotype birden çok iş vadiı ile faaliyette mevcut şirketler için elan çok yeğleme edilebilir. Hiçbir bir sektörde etkinlik gösteren teamülletmelerin ekseriyetle logoları sektörü temsil fiyat. Lakin birden fazla sektör ile uğraşılıyorsa tüm sektörleri logoda teşhir etmek imkansızdır.
Logo ne teamüle yarar?
İşletmeler için logo yahut logotype eğer olmazsa olmazlardandır. Her nasıl markası olmayan bir işletme eğer olmazsa logo yahut logotype’sız bir markada düşünülemez. Bu makaleyi okuduğunuz hin aklınızdan Koç, Vestel, İş Bankası markalarını geçirin. Aklınıza logoları ile birlikte gelmemiş olması imkansızdır. Beko markasını geçirin, he aklınıza Beko’nun güncellenen yeni logosu geldi. Ezelî halini düşünmeye çtuzakışın. Markaların logoları olmadan hakikaten marka olmaları üzere imkansızdır.
Bu sebeple teamülletmenize kurumsal bir plan hazırlayarak yolunuza defosuz adımlarla devam edebilmek yerine “logo dizayn” çtuzakışması ile saksılayın.
Logo ideogram, sembol, amblem, ikon üzere bir grafik öğesiye bütünleşik olan logo yazkaloriı (logotype) ifade fiyat. Ticari markaların, kurumların ve ayrıca ara sıra kişilerin bir surette tanılamanmasını sağlayıcı teamülaretlerdir. Tipik bir logo firmaların ayrım edilmesini, diğerlerinden ayrılmasını sağlayıcı nitelik, font, şekil ve görsellerdir.
Süssüz, palas anlaşılır, biçimırlanması palas, muhtemel evetğunca azca nüshada renkten oluşorospuıdır. Her çmüsavi baskı ve boy bos tekniği ile sorunsuz kullanılabilir olmalı, çok bayağı ölçülerde tafsilatlar kaybolmamalı, çok muhteşem ölçülerde dağınık görünmemelidir. Her türlü ölçüde ve yüzeyde okunabilir olmalıdır.
Özgün olmalıdır. Diğer şirket evet da ürünlere ait logolar ile karışıklığa amil vermemeli, ayrıca çağrıştırmamalıdır. Kopyalanan evet da esinlenen logolar o ürün evet da firmaya muhteşem pert verir.
Logo layihamcıyı değil ürün evet da firmayı yansıtmalıdır. IBM logosunun layihamcısı Paul Rand’e bakılırsa logoyu üreten layihamcıdır fakat oluşturan firmanın kendisidir. İlgili üretimun evet da ürünün özelliklerini yansıtmalıdır. Seçilen evet da tasarlanan font şirketin derunğine yakışır olmalıdır. Hassaten kurumun kendisini nasıl tanılamamladığı ve kurumu yansıtan kavramların neler bulunduğunu bilmek logonun dizayn aşamasında önemli unsurlardır.
Logo sadeliğinin katısaf gerek rengi gerek şekli itibariyle farklı koşullarda görüldüğü hin de temizılda lakırtııcı olmalıdır.
Farklı bir ülkeye ait ürün evet da şirket için logo tasarlanacağı hin o ülkenin renklere yüklediği anlamlar ve kültürleri için bilgelik sahibi olunmalıdır. Özellikle bir simge kullanılacağı hin simgenin taşıyacağı anlam hizmetında bu bilgelik çok önemlidir.