SEO (Search Engine Optimization) ve SEM (Search Engine Marketing), dijital pazarlama dünyasında sıkça kullanılan dü fehva. Ancak bu dü fehva mevzuya bilge olmayanlar açısından birbirine karıştırılabiliyor.
Özellikle online hileışbilgiş firmaları ve internetten satış yaratıcı e-tecim siteleri dâhilin ciddi olan bu dü fehva, yeni kitlelere ulaşabilmek ve pazarda öne çıkabilmek adına önemlidir. Her dü fehva da web sitelerinin taharri motorlarındaki görünürlüğünü fazlalıkrmaya yardımcı olabilir, lakin aralarında çeşitli farklar bulunur.
Bu nedenle bu ovamızda devran devran birbirine karıştırılabilen SEO ve SEM arasındaki farkları anlatacağız. Öncelikle SEM teriminı az buçuk elan harisalım ve beraber inceleyelim.
SEM: Taharri Motoru Pazarlaması
SEM (Search Engine Marketing) evet da Türkçe olarak Taharri Motoru Pazarlaması, markaların taharri motorları üzerinde elan görünür ve elan ulaşılabilir olması dâhilin yapılan çhileışmalara denir.
Taharri motoru reklamcılığı olarak da tanılamamlanan SEM, taharri motorlarında ücretli reklam alımı gerçekleştirilerek web sitelerinde yoğunluk peşışı davranışlemlerinin kâffesine denir. En pop ve sık kullanılan SEM aracı ise Google Ads’dir.
Bellik bilinirliğini ve marka kıymetini fazlalıkrmaya müteveccih bir çhileışma olan SEM, alıcı kitlesini yükseltmek açısından da az çok önemlidir. Antrparantez SEM çhileışmaları ile trafiğinizi yargılama arttırma şansı yakalayabilirsiniz.
Taharri Motoru Optimizasyonu olarak da bilindik SEO çhileışmaları ise SEM’in bilakis ücretsiz çhileışmalardır. SEM muayyen bir bütçe dâhilin maruz reklamları kapsarken SEO çhileışmaları muayyen anahtar kelimelerde sözıcı bir yükseliş elde etmek dâhilin yapılan çhileışmalardır. Elkızı, bu karşılaştırmayı az buçuk elan harisalım.
SEM ile SEO Arasındaki Farklar
Öncelikli olarak SEO ve SEM çhileışmaları arasındaki nüans; mafevkda da belirttiğimiz üzere SEM’in belli bir ücret karşılığında, SEO’nun ise dâhilerik üretim maliyetleri hariç ücretsiz şekilde strüktürlabilmesidir. Yani SEO dâhilin en başta içeriği üretirken harcanan maliyet haricinde başarım göstermesi dâhilin yeni bir ödeme strüktürlmaz.
Bunun haricinde bir önemli nüans da hızdır. SEM çhileışmalarında sonucu elan hızlı şekilde elde edersiniz ve trafiğinizi güdük süre içinde fazlalıkrabilirsiniz. Bunun bilakis SEO çhileışmaları ise uzun soluklu çhileışmalardır. SEO çhileışmaları yaparken uzun vadeli şekilde düşünmeli ve sitenizdeki iyileştirmeleri hamle hamle yapmalkaloriız.
Bu dü dijital pazarlama fehvaı arasındaki bir diğer önemli nüans da doğallıktır. SEM çhileışmaları ücretli reklam çhileışmaları olduğu dâhilin doğallığa odaklanmaz, hızlı sonuç almaya odaklanır. Ancak SEO çhileışmalarında bu konum değişikdır. SEO çhileışmaları elan tabii uygulamaları kapsar ve sitenize elan organik bir yoğunluk temizışı katkısızlar.
Bu dü fehva, dâhilerik itibarıyla da ayrımlılık gösterir. SEO çhileışmalarındaki dâhilerikler kullanıcı deneyimini fazlalıkrmaya ve kullanıcıların Google sorgularını vermeye yöneliktir. Yani elan çok kullanıcı faydasına odaklıdır. SEM çhileışmalarında ise gaye elan ticari olduğu dâhilin dâhilerikler SEO çhileışmalarındaki üzere olmayabilir.
Ancak bu düşünmek değildir ki SEM dâhilerikleri kalitesizdir. Sadece dü fehva arasındaki dâhilerik konseptleri ve odaklar değişikdır. Antrparantez belirtmekte yarar var: Bu dü kavramdan biri diğerinden elan sağlıklı evet da elan üstün değildir. Markaların pazarlama stratejilerine ve ihtiyaçlarına gereğince ikisinden de faydalanılabilir.
Yazgımızın burada sonuna geliyoruz, fakat okumaya devam etmek istiyorsanız Pandemi Sürecinde Mütebeddil Bitiren Davranışları: Dijital Transformasyonün Yükselişi ovamıza geçebilirsiniz.