Kişinin yaneşeliığı sosyete içre kıymeti olan , yetenek, gidiş ve vesair davranış biçimlerini geliştirdiği süreçlerin tüyöneten.
Eğitim bilimi, önceden saptanmış esaslara için insanoğluın davranışlarında belli gelişmeler sağlamlamaya yarayan planlı etkisinde bırakır sürecidir.
Eğitim bilimi; ferdin davranışlarındaki yaşantısı yoluyla kasıtlı olarak ve isteyerek değalışverişme meydana getirme sürecidir.
Görüldüğü kabil eğitimin bir çok tanılamamı kuruluşlabilmektedir. Ancak, günümüzde çoğunlukla yeğleme edilen tanılamam:
“Ferdin davranışında, kendi yaşantısı yoluyla ve kasıtlı olarak istenilen yönde( eğitimin fakatçlarına amelî ) değalışverişme meydana getirme sürecidir.” Şeklindedir.
Bu teşhis için;
· Eğitim bilimi bir süreçtir.
· Eğitim bilimi sürecinde, ferdin davranışlarının istenilen yönde değalışveriştirilmesi fakatçlanmaktadır.
· Davranışlarındaki değalışverişme kasıtlı olarak gerçekleştirilmektedir.
· Eğitim bilimi sürecinde ferdin kendi yaşantıları esastır.
EĞİTİMİN SÜRECİ
Eğitimin üç asıl öğesi vardır.
1. Ammaç
2. Öğretme ve öğrenme etkinlikleri
3. Değerlendirmeler
Eğitim bilimi fakatçla başlar, öğretme-öğrenme etkinlikleriyle devam değer ve istimara ile son bulur. Sürecin bu mantığı yekpare kültürler derunin tıpkıdır. Ammaçların içeriği ve öğrenme derunin kullanılan öğretme şekilleri kültürden kültüre için değalışverişebilir, fakat sürecin doğbeyı değalışverişmez.
Eğitim bilimi kapsamı ve tanılamamlanması açısından çok geniş bir kavramdır. Gün boyunca birkötü filozof ve eğitimci, eğitimin ne olduğuna üstüne farklı farklı tanılamamlamalarda bulunmuşdolaşma. Günümüzde ise eğitimin onaylama edilen ölçün tanılamamı şudur: Eğitim bilimi, ferdin davranışlarında kendi yaşantıları yoluyla kasıtlı olarak istendik davranış değalışverişikliği meydana getirme sürecidir. Bu tanılamamlama ekseninde eğitimin genel hatları çizilebilir. Bu tanılamamlamanın içre eğitime üstüne bazı önemli kavramlar vardır. Özellikle “kendi yaşantıları yoluyla”, “kasıtlı olarak”, “istendik davranış değalışverişikliği” ve “süreç” kabil kelimeler eğitimin anne taşlarıdır.
Eğitim bilimi, âdem derunin hayat boyu devam fail bir süreçtir ve davranışlarda tadil meydana getirir. Bu davranış değişiklikleri ise ferdin kendi tecrübelerine dayanır. Davranış değişiklikleri istendik kısaca beklentilere ve hedeflere amelî olabileceği kabil istenmedik yönde de gelişebilir. Eğitim bilimi sürecinin alışverişletilmesi ise kasıtlı kısaca programlı ve programlı olabileceği kabil gelişigüzel de mümkün. Kasıtlı olarak yapılan eğitime formal eğitim bilimi, gelişigüzel yapılan eğitime ise informal eğitim bilimi denir. Daha açıklayıcı bir örnek verirsek mektep, dershane, eğitim bilimi merkezleri kabil mekânlarda verilen eğitim bilimi formal; ferdin kendi çevresinden edindiği ve planlı programlı sıfır eğitim bilimi ise informal eğitidir. şu demek oluyor ki eğitim bilimi yalnızca okullardaki öğrenmelerle sınırlı değildir.
Eğitim bilimi Türleri
Eğitim bilimi türlerine için sınıflandırıldığında formal ve informal eğitim bilimi bulunmak üzere iki tür ortaya çıkar. Formal eğitim bilimi okullarda ya da kurumlarda belli bir plan ve izlence çerçevesinde gerçekleştirilir ve bu eğitim bilimi tipinin belli bir amacı vardır. Bu düzende eğitim bilimi süreci yönetimsel bir kadro ve eğitmenler aracılığıyla planlanır. İnformal eğitim bilimi ise otomatik gelişen ölçüsüz ve programsız yapılan eğitimdir ki can bu eğitimi sosyal çevresinden gizil olarak edilir.
Eğitim bilimi Sistemi
Eğitim bilimi, bir yol olarak ele allıkındığında ise eğitim bilimi sisteminin üç asıl ögesi bulunmaktadır: Bunlar kaynaklar, süreçler ve çıktılardır. Hazine; eğitimin beslendiği öğretmen, öğrenci, bina, donanım, maliyet, personel kabil fiziki unsurlardır. Müddetç; mektep içre meydana gelen dersler, öğrenme yaşantıları ve öğüt aktiviteleridir. Çıktılar ise bireyde marifet, yeterlilik, izin, test skorları kabil istenilen davranış değalışverişiklikleridir.